Ako sa to všetko začalo

02.10.2022

Mám rada knihy. Knihy dokážu divy. Vrátia vás do minulosti, prenesú do budúcnosti. Môžu vás pobaviť, ale aj rozplakať, vystrašiť i poučiť. Knihy majú veľkú moc. Rozprávajú toľko príbehov, koľko nedokáže jeden človek prežiť ani za tisíc životov. 

Aby boli knihy bez chyby

Žiadnu z týchto emócií, žiaden z týchto príbehov som si však nedokázala užiť a vychutnať, ak v sebe niesli množstvo preklepov, pravopisných a faktických chýb. Chyby ma pri čítaní vždy rozptyľovali, a tak som si povedala, že je najvyšší čas zmeniť to a pomôcť týmto malým umeleckým dielkam prichádzať na tento nedokonalý svet v dokonalom stave. V takom, v akom si to naozaj zaslúžia.

Počas niekoľkých rokov som nadviazala v oblasti korektúry a prekladu spoluprácu s viacerými vydavateľstvami, pre ktoré pracujem. Za ten čas som už preložila a skorigovala stovky titulov, ktoré máte možno i vy, milí čitatelia, vo svojej knižnici. Korigovanie nie je vôbec ľahká práca. Vyžaduje si celého človeka, plnú pozornosť a maximálne sústredenie sa. Jedno nevhodné slovo či jedna čiarka na nesprávnom mieste dokážu úplne zmeniť význam vety alebo celého odseku. Každá chyba môže znehodnotiť celkový dojem z dobrého príbehu, deja a nápadu.

Ahojte

Volám sa Anetta, som prekladateľka a korektorka. Starám sa o to, aby ste mali i vy z čítania skvelý a bezchybný zážitok. Všetko o mne a mojej práci nájdete na www.koranet.sk.